Onderstaande vacature werd geplaatst toen ik een paar maanden begonnen was bij Bright. Ik heb de tekst, de vacature en het idee niet zelf bedacht, maar het is natuurlijk een groot compliment en dat neem ik graag in ontvangst.
“In mei is Steven van Kempen bij ons begonnen. Steven is business developer. Of sales executive. Of key account manager. Of wat voor naam je deze functie dan ook geeft. Hij zorgt er in ieder geval voor dat we veel nieuwe klanten verwelkomen. Dat steeds meer mensen ons kennen. Dat steeds meer mensen enthousiast over BrightPensioen worden. Dus wij zijn hartstikke blij met Steven. En daarom zoeken we een tweede Steven. En wat voor functienaam je daar aan geeft mag je zelf weten.
We zoeken een enthousiaste en energieke Steven (M/V). We vinden de persoonlijkheid en drive van Steven belangrijker dan zijn/haar opleiding (HBO/WO). Van iedere Steven verwachten we een oprechte betrokkenheid bij de klant en BrightPensioen. Het is mooi als Steven ervaren is, maar een net afgestudeerde, leergierige Steven mag ook solliciteren.
In deze functie leg je contacten met strategische partners voor BrightPensioen en creëer je win-win situaties. Deze partners kunnen organisaties zijn die zelfstandige professionals vertegenwoordigen, belangenbehartigers, brancheverenigingen, collega-bedrijven die aanvullende diensten verlenen aan dezelfde doelgroepen, etc. Daarnaast bezoek je werkgevers zonder pensioenregeling, voor wie BrightPensioen een zeer aantrekkelijk alternatief voor een traditionele pensioenregeling heeft.
Steven’s profiel
- Commercieel
- Communicatief vaardig
- Initiatiefrijk, zelfstandig en verantwoordelijk
- Netwerker
- Gesprekspartner op niveau
- Hoge gun factor
- Leergierig en nieuwsgierig”
Een vacature voor accountmanager? Niet mijn eerste keuze. Toch zul je na bovenstaande vacature denken aan een commerciële rol en dat klopt. Alleen vind ik mezelf geen verkoper. Ik gebruik liever de term Business Developer. En in een volgende post leg ik uit waarom.